Lost World of Tambun Hotel (LWOTH)

By BintangPesisirLaut - 06:24

Assalamualaikum dan hai semua!


Rentetan kisah Bercuti Tapi Tak Beringat Part I dan Part II, kami membuat second attempt ke Lost World of Tambun, Perak.

Syukur Alhamdulillah, kali ni kami berjaya juga akhirnya menjejakkan kaki ke taman tema ni.

Kami bertolak jam 7.00 pagi dan tiba di sana lebih kurang pukul 10.15 pagi. Since kami memang plan untuk stay 1 malam di Lost World Hotel, kami parking kereta siap-siap depan hotel dan terus menapak ke receptionist untuk check in.

Lost World Hotel, Tambun (Credit to Travel Perak)

Hotel 4 tingkat ini menyediakan 6 pilihan bilik untuk para pengunjungnya; dari yang macam duduk rumah apartment siap lengkap dengan dapur bagai, hinggalah ke bilik standard hotel and tentulah harga bilik pun ikut kemudahan yang disediakan dalam bilik tersebut (Klik sini untuk semak harga bilik di Lost World Hotel).

So kami pilih untuk stay di Classical Room, yang menghadap theme park. Masa check in tu kami dapat room key, breakfast coupon, kupon diskaun 10% untuk tiket masuk Lost World dan tiket masuk Hot Springs. Semua kupon itu untuk 2 orang. 

LWOTH Check-in Coupons

Sekarang, jom kita tengok sama-sama rupa Classical Room ni. Kami dapat bilik di tingkat 1. By the way, bilik-bilik hotel ini semuanya di tingkat atas, bermula dari tingkat 1 hingga ke tingkat 3. Ground floor bangunan hotel pula ada hotel lobby, ada sales gallery rumah yang dibina oleh Sunway di Tambun ni dan ada restoran PappaRich.

Hotel ni ade lift ye. Maka, sesiapa yang nak bawa barang banyak tu, jangan risau ya. Cuma satu la, hotel ini layout dia memanjang. Jadi, saya sarankan kalau barang banyak, bawalah beg yang ada roda. Boleh tarik je beg instead of usung. Kalau bilik dekat dengan lift ok la kot. Kalau jauh?   **Smiles**

Ok! Kita sambung balik tentang bilik Classical, ya!

Masuk aje bilik, sebelah kiri entrance tu ada wardrobe beserta dengan peti besi (safe), dan sebelah kanan pula bilik air. 

Room Entrance                                            Bathroom

Katil dalam bilik Classical sama ada 1 king sized bed atau 2 single beds. Boleh pilih la (subject to room availability masa check-in). Nah, tempek sikit gambar! Kemas, kan?

King Sized Bed
Bilik ini turut dilengkapi dengan flat screen TV serta kemudahan membancuh teh dan coffee. Ada electric kettle, mug, stirrer, Ipoh White Coffee 3 in 1, Ceylon Milk Tea 3 in 1 serta 2 botol drinking water. Semua pun ada logo Lost World. 

So, kalau rasa nak minum air, boleh masak air dan buat teh ke, coffee ke. Kalau bawa botol air sendiri, boleh masak air dan refill botol anda. Boleh berjimat di situ, kan?

Flat Screen TV & Coffee Tea Making Facilities
Lost World Coffee and Tea

Biasanya perempuan (termasuk saya), selalu tanya ada iron ke tak? 

Jawapannya, iron dan ironing board tidak disediakan dalam bilik. Tapi, tak perlu la bawa iron sendiri, sebab boleh request dari room service. Nanti mereka hantar iron dengan ironing board sekali ke bilik. Yay!~~

Personally, kami suka bilik ni. Simple, tapi kemas dan bersih. Room details sama macam yang pihak hotel publish di laman web. 

View dari tingkap bilik pun cantik. Kebetulan pula, kami parking dekat dengan bilik. So, dari bilik terus boleh tengok kereta. 

Pemandangan di luar jendela

Cantik tak? Pemandangan yang hijau. Kalau perasan ada banyak kereta parking di seberang jalan. Itu adalah parking untuk theme park visitor. So, dekat je kan dari hotel? Lintas jalan aje.

Tengok jam dah pukul 11 pagi. Kalau nak pergi theme park dah boleh, tapi kami plan pergi lepas solat Zohor je la. Rehat hilangkan penat memandu, lepas tu lunch, solat, kemudian baru masuk theme park.


Bersambung di entry seterusnya; Menerokai Lost World of Tambun.


  • Share:

You Might Also Like

0 comments