Bercuti Tapi Tak Beringat Part I

By BintangPesisirLaut - 21:00

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Weekend baru-baru ni berjalan-jalan di Perak. Ikutkan rancangan asal, nak bercuti ke Tambun, persiapan dan buat semua dah. Hotel dan booking dan tiket theme park pun dah beli.

Hari kejadian, seawal pagi bertolak dari Puchong dengan gembiranya. Bagaikan terbayang-bayang  keseronokan mandi manda di Tambun tu nanti. Siap dah plan nak buat apa dulu.


Kami sampai di Tambun lebih kurang jam 10.00 pagi. Dan yang menyedihkan, sampai je di perkarangan Hotel Lost World of Tambun tu, barula Encik Suami terperasan, dia lupa nak bawa voucher hotel dan tiket theme park yang dah dibeli. Tapi takpe, nak try tanye receptionist dulu, boleh ke kalau terlupa nak bawa voucher tu.

Cik receptionist tu cakap, memang boleh check in, tapi kena bayar harga hotel normal price dulu, then lain kali postkan semula voucher hotel yang dah dibeli tu untuk dapat 100% refund. Oklah, macam menarik. Sekali tanya hotel rate per night berapa. Receptionist tu cakap dalam RM4++, theme park dalam RM52 seorang, so dalam hampir RM600 yang perlu dikeluarkan dulu. So, Encik Suami cancelkan dulu reservation tu. Nasib baik still boleh guna voucher tu, just perlu buat reservation baru je dan yang paling penting sebelum tarikh 5 Mei 2015 (tarikh luput voucher). So, takpelah kan. Lain kali la datang lagi. Sedikit kecewa di situ, tapi silap sendiri la kan. Tak check betul-betul sebelum bertolak.

Nak balik KL, awal lagi. So, kami decide untuk buat surprise visit kat adik saya yang belajar di UiTM Seri Iskandar.

Sampai di Seri Iskandar, terus cari hotel. Unfortunately, banyak hotel penuh. Tapi Alhamdulillah, dapat juga kami check in di Hotel Amigo, Seri Iskandar. Boleh google lokasi hotel ni ye. Hotel ni terletak di bangunan shop lot yang paling belakang. Paling dekat dengan taman perumahan.


Source : FB


Ni harganya,

Source : FB
Kami ambil standard room. Since hari itu hari Sabtu, so, harga yang kami bayar RM88.00 untuk satu malam.



 Masuk-masuk bilik terus nampak toilet, tv dan katil. Ahaks.


 Bilik air berdindingkan kaca lut cahaya (lut cahaya tau, bukan legap!)



 Bilik ini kalau diikutkan agak kecil la. Ruang depan tv tu je yang ade untuk solat. Tak pun ruang depan pintu masuk tu, betul-betul depan bilik air.


Tapi overall, saya rasa hotel ni ok je. Padan dengan harganya, dan yang penting ia bersih.


Kisah bakal bersambung di Part II.





  • Share:

You Might Also Like

0 comments