Oh! Cepatnya Masa Berlalu!

By BintangPesisirLaut - 15:39

Assalamualaikum wbt and salam sejahtera!

Terasa sangat sekejap masa berlalu. Sedar-sedar dah masuk bulan November..Baru je lagi rase beraya..this weekend dah nak raya lagi... (tetiba terasa sedih coz x dapat balik this week.... T__T )

Seriously, zaman sekarang ni, sume mende cepat dan pantas, bukan setakat kereta ke..LRT ke..jet ke..masa pun pantas..Bangun tidur jam 5.30, bersiap, then ke ofis, tup tup dah jam 8 pagi.. Then kerja..kalo time keje x banyak n x de pape aktiviti, masa terasa agak lambat la sikit.. tapi kalo time tengah banyak keje..sume dateline task pada masa yang same, time tu mula la rase tak cukup mase..hihu..

Walaupun masa begitu pantas berlalu, and rase x cukup mase untuk buat sume mende..kita still kene buat jugak..buat je sikit demi sikit..nnt siap jugak..tp dengan syarat..kene start awal la...Sume itu berkaitan planning and time management..kan? 

Well..Cakap pasal bulan November, kat Malaysia ni biasanya ada banyak aktiviti, dan tahun ni dengan sambutan Hari Raya Haji (Eid ul Adha), dengan acara tahunannya seperti Monsoon Cup kt Terengganu dan yang paling dinanti-nanti oleh kaki shopping, Year-End-Sale (YES). Untuk more info tentang aktiviti bulanan di Malaysia..bule check dekat website Tourism Malaysia..Bulan ni juga..pasti banyak kenduri-kendara since cuti sekolah dah nak start - including my family. Hope everything goes well for both of my brothers...Ameen....

And as for me, bulan November ni adalah permulaan waktu yang super busy and memeningkan kepala..Dengan pelbagai tugasan yang baru diterima, ditambah dengan datelines yang agak mencabar fizikal dan mental...diiringi pula dengan persiapan untuk majlis sendiri yang sudah perlu dimulakan..
Whew..bila difikirkan keje dan tugasan yang banyak itu..bule stress rasenye..tapi kalo tak fikir..nanti x settle lak sume keje..hihu.. Tapi apa2 pun, orang nk start slow2...slow and steady....Harap2 semangat untuk buat keje dengan baik ini x berkurang..ameen...And I  hope that I can successfully finish all the given tasks.. InsyaAllah..

Okeylah.rasa macam da agak banyak gak melalut ni..dengan itu..mohon untuk mengundur diri dulu ye..banyak lagi perjuangan yang masih perlu diteruskan di ofis ni..Ooppsss..kantoi.. :)

Wassalam...and bye~bye~

  • Share:

You Might Also Like

0 comments